Stowarzyszenie Geodetów Polskich
Oddział w Warszawie
Największa pozarządowa
organizacja geodetów w Polsce
Szkolenie 25.03.2021 r. - Stosowanie Kodeksu postępowania administracyjnego w okresie epidemii
Oddział Stowarzyszenia Geodetów Polskich w Warszawie zaprasza na szkolenie on-line na temat: „Stosowanie Kodeksu postępowania administracyjnego w okresie epidemii”
Szkolenie poprowadzi dr hab. nauk prawnych Robert Suwaj
Adwokat, profesor na Wydziale Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej, wykładowca Krajowej Szkoły Administracji Publicznej im. L. Kaczyńskiego.
Szkolenie z zastosowaniem komunikatora internetowego Zoom Meeting odbędzie się 25 marca 2021 r., w godzinach 9.00-10.30 i 10.45- 12.15 z dodatkową możliwością zadawania pytań na e-maila wykładowcy przez okres 7 dni po szkoleniu.
W ramach szkolenia realizowanego w ramach Ośrodka Szkolenia Geodetów i Kartografów Stowarzyszenia Geodetów Polskich omówione zostaną następujące zagadnienia:
1. Kierunki ostatnich zmian normatywnych w związku ze stanem epidemii.
2. Nowe regulacje w Kpa i nowe pojęcia w postępowaniu administracyjnym.
3. Nowe formy działania administracji:
- polecenia PRM i Ministra,
- wymierzanie i nakładanie kar pieniężnych.
4. Zakres stosowania zasad ogólnych:
- katalog zasad ogólnych, ich cel i charakter,
- ustawowe ograniczenia w stosowaniu zasad: szybkości i wnikliwości postępowania, czynnego udziału strony oraz wysłuchania,
- zakres stosowania pozostałych zasad: pisemności, dostępu do akt, ustalania faktów na podstawie dowodów, prawdy obiektywnej.
5. Postępowania wszczynane z urzędu:
- rodzaje spraw administracyjnych (nakładanie obowiązku, ograniczenie uprawnień),
- zawiadomienie o wszczęciu postępowania (treść i forma),
- postępowanie wyjaśniające: czynności dowodowe i notoria,
- niewyjaśnione fakty istotne dla rozstrzygnięcia sprawy (art. 81a) i niedające się usu-nąć wątpliwości co do stanu faktycznego (art. 86).
6. Wnioski o załatwienie sprawy:
- ocena dopuszczalności żądania,
- ocena istoty i zakresu żądania,
- ocena właściwości organu,
- ocena interesu prawnego lub obowiązku wnioskodawcy,
- ocena kompletności formalnej podania.
7. Czynności dowodowe:
- ciężar dowodzenia,
- postępowanie wyjaśniające: czynności dowodowe i notoria,
- przesłanki zależne od strony, które nie zostały spełnione lub wykazane (art. 79a), a niedające się usunąć wątpliwości co do stanu faktycznego (art. 86),
- zakończenie postępowania, wydanie i doręczenie (ogłoszenie) decyzji.
8. Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania:
- oświadczenie woli jako prawo podmiotowe,
- ramy czasowe skuteczności zrzeczenia,
- skutek zrzeczenia w zależności od rodzaju sprawy.
9. Postępowanie odwoławcze i wykonalność decyzji:
- wykonalność decyzji na zasadach ogólnych,
- rygor natychmiastowej wykonalności,
- bieg terminu do wniesienia odwołania,
- autokontrola organu,
- przekazanie odwołania wraz z aktami sprawy w terminie 7 dni.
Więcej informacji:
Szczegółowe informacje o szkoleniu >>>
SŁ
Stowarzyszenie Geodetów Polskich Oddział w Warszawie
ul. Czackiego 3/5, 00-043 WARSZAWA
tel. +48 22 828 27 13, email: warszawa@sgp.geodezja.org.pl
Copyright © 2014 SGP
Al rights reserved
Design by budowaniestron.pl