W ramach realizacji harmonogramu imprez turystycznych na 2017 r. w dniach 30 kwietnia 3 maja 2017 r. odbyła się wycieczka w Beskid Sądecki.  Uczestniczyło w niej 38 osób. Zamieszkaliśmy w domu wczasowym „Stefanka” w Piwnicznej Zdroju. Pierwszego dnia po obiadokolacji był czas wolny do spędzenia we własnym zakresie.

b_300_200_16777215_00_images_aktualnosci_wycieczki_BESKID2017_1.JPG

Drugiego dnia po śniadaniu pojechaliśmy autokarem do miejscowości  Kosarzyska, stąd krętą asfaltową drogą – czerwonym szlakiem, skierowaliśmy się do schroniska w Suchej Dolinie. Po drodze minęliśmy obelisk upamiętniający kurierów, którzy w czasie hitlerowskiej okupacji przerzucali ludzi i przenosili przesyłki za granicę.  Od Suchej Doliny doszliśmy do schroniska Bacówka na Obidzy. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy czerwonym szlakiem  na Przełęcz Gromadzką a stąd zielonym szlakiem w kierunku Eliaszówki. Szlak prowadził wzdłuż granicy polsko-słowackiej. W czasie wojny prowadził tędy kurierski szlak przerzutowy. Dla zwiększenia atrakcyjności na szczycie Eliaszówki powstała 20-metrowa wieża widokowa /poprzednio wieża triangulacyjna/, z której można podziwiać rozległą panoramę. Z Eliaszówki zielonym szlakiem zeszliśmy do Piwnicznej.

b_300_200_16777215_00_images_aktualnosci_wycieczki_BESKID2017_3.JPG

Trzeciego dnia dojechaliśmy autokarem do Wierchomli Małej, stąd wyciągiem na szczyt Wierchomli. Wyciąg prowadzi zboczem malowniczej góry Pusta Wielka i jest jednym z najdłuższych w Polsce  krzesełkowym  wyciągiem  czteroosobowym. Stąd szlakiem niebieskim doszliśmy do Bacówki nad Wierchomlą, schroniska PTTK, położonego na rozległej polanie, z której stoki opadają do doliny Wierchomli Małej, otwierając przepiękne widoki na pasmo Radziejowej oraz wyjątkowo okazałą panoramę Tatr. Po dłuższym odpoczynku ruszyliśmy czarnym szlakiem do Wierchomli Małej, gdzie czekał na nas autokar.

Czwartego dnia pojechaliśmy do Rytra. Tu grupa podzieliła się na podgrupy, „słabsza” powędrowała na Górę Zamkową, gdzie znajdują się ruiny zamku. W ostatnim czasie przeprowadzone zostały prace konserwatorskie, zabezpieczono resztki murów, odbudowano główną basztę i stworzono wokół niej taras widokowy , skąd rozciąga się wspaniały widok na północne stoki Radziejowej, przełom Popradu i Kotlinę Sudecką.

b_300_200_16777215_00_images_aktualnosci_wycieczki_BESKID2017_2.jpg

Grupa druga „silna” pod przewodnictwem Hani Celej powędrowała w wyższe partie Beskidu. Z Rytra czerwonym szlakiem do schroniska na Cyrli, skąd z polany można podziwiać piękną panoramę nad Doliną Popradu. Po odpoczynku w schronisku udali się przez Przełęcz Bukowina na Halę Pisaną /polana grzbietowa w Paśmie Jaworzyny Krynickiej/ a następnie żółtym szlakiem przez szczyt Groń do Piwnicznej Zdroju, gdzie czekał autokar.

Utworzyła się również trzecia grupa, która korzystając z bliskości Krynicy Zdroju, udała się na spacer  po słynnym uzdrowisku.

Niestety nastąpił piąty dzień – wyjazd do Warszawy.

W drodze powrotnej zajechaliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Ostrobramskiej w Skarżysku Kamiennej. Jest   to kopia Ostrej Bramy w Wilnie. Przewodniczka w skrócie opowiedziała nam o historii powstania tego obiektu religijnego i wyruszyliśmy dalej do Warszawy.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.